دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد: 
افزایش سرمایه فولاد مبارکه نه تنها منجر به تامین مالی طرح های توسعه ای می شود، بلکه با توجه به اثر گذاری در بازار سرمایه می تواند به بازار جهت بدهد. 
کد خبر: ۶۸۰۶۴

تیتر20- استراتژی شرکت فولاد مبارکه افزایش سهم در تولید فولاد کشور و همچنین افزایش سهم صادراتی است. درواقع پروژه های فولاد مبارکه که برگرفته از نگاه بلند پروازانه ای است که به دنبال تحقق انقلاب صنعتی نسل چهار بوده تا میزان بهره وری را افزایش دهد. 


با چنین نگاهی فولاد مبارکه به صورت سالانه افزایش سرمایه را در مجامع خود مصوب می کند  که بخش عمده ای از این افزایش سرمایه راهی اجرای طرح های توسعه ای می شود. 
اما این افزایش سرمایه چه تاثیری بر روند اجرای طرح های توسعه ای این شرکت و سوددهی آن دارد؟ 


نیما نائینی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال به «تیتر20» گفت: چندی پیش بحث افزایش سرمایه را در شرکت های بورسی شاهد بودیم که بازار بسیار از آن استقبال کرد. درواقع با مطرح و جدی شدن این بحث، بازار سرمایه موفق به ثبت رشد بسیار خوبی شد. 


وی ادامه داد: متاثر از این خبر و تلاشی که فعالان بازار سرمایه برای به نتیجه رساندن افزایش سرمایه ها داشتند، بورس نیز روی خوش و اقبال خوبی به این موضوع نشان داد. افزایش سرمایه یک بحث تامین مالی برای شرکت هایی را دارند که این فرآیند را انجام می دهند و این تامین مالی می تواند به اجرای طرح های توسعه ای شرکت ها از جمله فولاد مبارکه کمک کند.

 
نائینی تصریح کرد: از سویی دیگر با بهره برداری از طرح های توسعه ای نیز، اقتصاد کشور هم بهره مند خواهد شد. به هر میزان این شرکت بزرگتر و تولید بیشتری داشته باشد می تواند تاثیر بسیاری به همراه داشته باشد. به عنوان مثال افزایش سرمایه فولاد مبارکه که بخش بزرگی از GDP ما را می سازد، بدون شک منجر به تحول اقتصاد کشور خواهد شد و تاثیر بسیاری بر آن خواهد داشت. ضمن آنکه صورت های مالی واقعی تر و کیفیت سودسازی بهتر خواهد شد. یعنی استهلاکی که طی سال ها وجود داشته حساب می شود و اما باعث می شود بخش دولتی فکر نکند این شرکت ها سود زیادی بدست می آورند و بخواهد با ابزاری که در اختیار دارد سود این شرکت ها را کم کند. واقعی تر شدن صورت های مالی می تواند به شرکت کمک کند و ضمن آنکه پروژه هایی که فولاد مبارکه در دست انجام است با بهره برداری از آنها در کنار تکمیل زنجیره ارزش هم به شرکت کمک خواهد شد و هم به اقتصاد. 


وی ادامه داد: در کنار این اتفاق، بورس نیز از این اتفاق بهره مند می شود که این موضوع را در استقبال از افزایش سرمایه مشاهده کردیم. این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه یکی از تاثیر گذارهای بورس است و می تواند با ارتقای وضعیت خود، بازار را مجاب کند که روی سهم ها کار کرده و به بازار جهت بدهد که نکته بسیار مهمی است. 


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به طور کلی بنده موافق افزایش سرمایه و واقعی شدن صورت های مالی هستم تا این سود به سمت کارهای توسعه ای و سهامداران برود. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز